NA CO KRESLIT

NA CO KRESLIT

Nejčastěji se používá běžný papír nebo karton (2 – kreslící karton bílý), který existuje v různých velikostech a gramážích (kancelářský papír 80 g/m2, karton nad 150 g/m2). Prodává se po jednotlivých listech nebo svázaný v sešitech a skicácích. Ale nejdůležitější věcí při výběru papíru je jeho textura. Obecně se hladký a silný papír používá pro práci s tuší nebo tvrdší tužkou (2), hrubší papír je vhodný pro uhel nebo měkké tužky a rudky (9 – kreslící karton struktura, 3 – karton chamois). Na rychlé studie, poznámky, kresby a skicy je nejlepší balicí papír střední gramáže (6), který je z jedné strany hrubší; je to velmi úsporné a praktické řešení.

Na akvarel je vhodný speciální akvarelový papír (4 – akvarelový papír hladký) (asi 300 g/m2), který je lisovaný za tepla a nebývá tak drsný. Lisováním za tepla je dosaženo hladké plochy, která je vhodná pro kresbu detailů. Hrubší papír, jak samo slovo napovídá, má výraznější texturu (10 – akvarelový papír struktura). Někde uprostřed se nachází ruční papír (7).  Má většinou výraznější texturu, ale nejedná se o texturu strojově vyráběnou. Jeho nevýhodnou je vysoká cena, ovšem jeho vlastnosti jsou zcela výjimečné a je dobré si je vyzkoušet. Akvarelový papír je v podstatě vhodný pro všechny druhy kresby.

NA CO KRESLIT

K dostání je obrovské množství barev a tónů papíru (8 – černý karton hladký). Jaký si vyberete, záleží jen na vašem osobním vkusu. Zvolíte-li ale levnější variantu, může se stát, že papír bude příliš jemný pro intenzivní práci či příliš savý pro akvarelovou malbu. Papíry Ingres (5) mají skvělou lehkou texturu a jsou vhodné pro práci s tužkami. Navíc jsou k dostání v mnoha barvách a tónech a jsou odolné stárnutí.

Kromě toho existuje mnoho dalších možností a specialit. Pro přesné překreslování můžete používat pauzovací papír (1), při grafických technikách oceníte přednosti hlubotiskového papíru (11), který je hladký a málo klížený, čímž může barva snadno pronikat do hloubky.

K dostání jsou také podložky na kreslení, ale v obchodě bývají velmi drahé, a pokud skutečně nemáte nějaký speciální výtvarný záměr, jsou zbytečné. A podobné je to i s velmi kvalitními papíry. Zvláště pro skicování jsou zcela nepotřebné. Na rozdíl od malby, kde je velmi důležitá stálost výsledku, zde kvalita papíru nehraje takovou roli, protože příliš nevadí, dojde-li ke změně barvy.

Ke kreslení je možné použít mnoho neobvyklých materiálů jako je káva, krém na boty, lak, saze apod. Nejen, že můžete použít různé materiály, můžeme s nimi i různě pracovat, můžeme je na papír stříkat, kapat, nanášet houbičkou, vyšrábávat nebo třeba pálit. Experimentování se dřevem, plátnem a dalšími povrchy je jen na vás…

Tags are not defined for this post

Comments closed

No comments. Leave first!