Tyto obchodní podmínky jsou vydané podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Čl. I Úvodní ustanovení
- Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást smlouvy mezi objednavatelem a dodavatelem – Uměleckým studiem Ateliér 45, s.r.o.
- Smlouva mezi objednavatelem a dodavatelem vzniká na základě písemné objednávky (závazné přihlášky). Za písemnou formu se považuje i fax (faxová zpráva), elektronická pošta a elektronický objednávkový formulář dodavatele (dále jen objednávka) dostupná prostřednictvím webových stránek dodavatele.
- Dodavatel má povinnost do jednoho pracovního dne potvrdit písemně přijetí objednávky, pokud tak neučiní, není objednávka považována za přijatou. Za potvrzení objednávky se považuje i odeslání potvrzovacího e-mailu na uvedenou adresu objednavatele.
- Ujednané podmínky smluvního vztahu lze měnit nebo zrušit pouze výslovným ujednáním obou smluvních stran a na základě podmínek uvedených v těchto Všeobecných obchodních podmínkách.
Čl. II Předmět plnění
- Předmětem plnění je výuka výtvarných technik v kurzech pro veřejnost vypsaných dodavatelem pro příslušné období na základě objednávky (dále jen výuka).
- Výtvarné kurzy jsou rozdělené do několika typů. Charakteristika jednotlivých kurzů je uvedená, tj. veřejně přístupná na internetových stránkách dodavatele.
Čl. III Všeobecná ujednání
- Dodavatel se zavazuje ke splnění uveřejněných podmínek výuky především co do termínu a rozsahu výuky, ceny, kvality plnění a lektorského zajištění. Podmínky výuky jsou zveřejněny na internetové adrese dodavatele v seznamu kurzů. Další povinnosti dodavatele jsou specifikovány v dalších bodech těchto podmínek.
- Objednavatel je povinen převzít objednanou výuku a řádně a včas za ni zaplatit.
Čl. IV Termín realizace výuky
- Termíny kurzů jsou podrobně uvedeny na internetových stránkách dodavatele.
- V době státních svátků výuka neprobíhá, tato doba není započítána do ceny kurzu (dále jen kurzovné).
- Prázdniny ve výtvarném ateliéru nemusí být shodné s prázdninami ve státních školách. O přesných termínech prázdnin, svátků a náhradních hodin budou účastníci včas informováni, nejpozději však 3 pracovní dny předem.
- Zahájení výuky je specifikováno v aktuální nabídce kurzů na webové adrese dodavatele. Dodavatel si vyhrazuje právo posunout zahájení a ukončení kurzu o 1 týden v případě, že je to z technických důvodů nevyhnutelné.
- Pro případ, že výuku nebude možno ze závažných důvodů zajistit, je dodavatel oprávněn zvolit náhradní způsob zajištění výuky. Objednavatel bude na tuto skutečnost předem upozorněn.
- Dodavatel si vyhrazuje právo zrušit kurz z důvodu nenaplnění minimální kapacity kurzu (minimální počet jsou 3 studenti). Dodavatel je povinen o tomto faktu informovat objednatele nejpozději 3 pracovní dny před zahájením kurzu. Dodavatel je povinen nabídnout objednateli náhradní řešení (možnost navštěvovat jiný kurz nebo vrácení kurzovného). Kurzovné je v tomto případě vratné v plné výši.
- U otevřených kurzů má objednatel právo na náhradu neodchozené hodiny, na kterou se řádně omluvil (písemně, telefonicky nebo elektronicky) nejpozději 24 hodin před zahájením příslušné hodiny.
- U uzavřených kurzů má objednatel právo na náhradu neodchozené hodiny, na kterou se řádně omluvil (písemně, telefonicky nebo elektronicky) nejpozději 24 hodin před zahájením příslušné hodiny, jen v případě, že jsou ke kurzu náhradní hodiny vypsané. Má ale možnost si řádně omluvenou lekci nahradit v jiném kurzu po předchozí domluvě.
- U výtvarných dílen pro menší i větší děti má objednatel právo na náhradu neodchozené hodiny, na kterou se řádně omluvil (písemně, telefonicky nebo elektronicky) nejpozději do 9,00 h ráno v den konání kurzu.
Čl. V Kurzovné
- Kurzovné, tj. cena za příslušný výtvarný kurz je určena na základě dílčí objednávky objednavatele dle konkrétní specifikace kurzu.
- Kurzovné zahrnuje příslušný počet výukových bloků (dle specifikace kurzu), výukové materiály, využívání pomůcek a vybavení učeben při výuce rovněž dle specifikace kurzu.
- Objednavatel může začít navštěvovat i již probíhající uzavřený kurz s tím, že kurzovné bude sníženo poměrnou částí, ale pouze po dohodě s dodavatelem.
Čl. VI Platební podmínky
- Před zahájením víkendových nebo výjezdních kurzů je třeba zaplatit zálohu minimálně ve výši 50 % nejpozději do 5 pracovních dnů od objednání, tj. od podpisu závazné přihlášky, zbytek kurzovného je nutné uhradit nejpozději do jednoho týdne před zahájením kurzu.
- V případě kurzů – bloků 10 lekcí a kratších nebo uzavřených kurzů je student povinen uhradit kurzovné v plné výši před zahájením kurzu.
- V případě, že objednavatel požaduje uplatnění některé z nabízených slev (viz. čl. VII. VOP), je povinen tuto skutečnost nahlásit předem a doložit ji relevantním dokladem (ISIC karta, slevová poukázka atd.). Sleva nebude proplácena zpětně.
- Kurzovné je možné uhradit těmito způsoby: hotově nebo platební kartou v kanceláři dodavatele, převodem na účet, dárkovým poukazem nebo benefitními poukázkami.
- Platba v hotovosti nebo platební kartou – platbu může objednavatel provést přímo v kanceláři výtvarného ateliéru. Otevírací doba se řídí dle informací zveřejněných na internetových stránkách dodavatele v sekci kontakty.
- Platba převodem na účet – při této formě úhrady bude objednateli vystavena faktura (daňový doklad) na celou částku objednávky. Objednatel je povinen dodržet splatnost daňového dokladu. Objednavatel je v případě této formy úhrady povinen sdělit dodavateli adresu trvalého nebo přechodného bydliště. V případě, že bude plátcem právnická osoba, je objednavatel povinen uvést IČ a sídlo této právnické osoby.
- Platba dárkovým poukazem – při platbě dárkovým poukazem je objednavatel povinen informovat odpovědného pracovníka dodavatele o čísle dárkového poukazu a předložit poukaz při zahájení kurzu ke kontrole. V případě platby prostřednictvím těchto poukazů nelze uplatnit žádnou z nabízených slev.
- Platba benefitními poukázkami – aktuální seznam přijímaných poukázek je zveřejněn na internetových stránkách dodavatele, případně je na vyžádání v kanceláři ateliéru. V případě platby prostřednictvím těchto poukazů nelze uplatnit žádnou z nabízených slev.
- Na kurzovné v příslušné výši (podle druhu kurzu) dodavatel vystaví daňový doklad v okamžiku objednání kurzu, tj. po podpisu závazné přihlášky objednatelem nebo po platbě objednávky objednatelem, a na vyžádání jej poskytne objednateli.
Čl. VII Slevy z kurzovného
- Dodavatel nabízí tyto typy slev: studentské, věrnostní, jednorázové a mimořádné.
- Studentské slevy – o slevu 8 % může požádat student při předložení libovolného platného dokladu o studiu (ISIC karta, vysokoškolský index apod.)
- Jednorázové mimořádné slevy – tyto slevy se řídí vždy aktuální nabídkou dodavatele a uvedenými podmínkami.
- Slevové poukázky dodavatele – tyto slevy může objednavatel uplatnit u dalšího kurzu, který si objednává. Slevy se v tomto případě týkají uzavřených kurzů, bloku 10-ti lekcí u otevřených kurzu, víkendových a výjezdních kurzů a pobytových plenérů. Slevy nelze využít u platby jednotlivých lekcí.
- Slevu nelze uplatnit zpětně a slevy nelze sčítat.
- Dodavatel není povinen upozorňovat objednatele na možnost využití slevy.
Čl. VIII Kvalita výuky a lektorské zajištění výuky
- Dodavatel se zavazuje obstarat pro výuku českého nebo zahraničního lektora dle specifikace kurzu.
- Dodavatel se zavazuje, že výuka bude probíhat v určených dnech a časech.
- Dodavatel se zavazuje, že výuka bude probíhat v úrovni, která je uvedena u konkrétního kurzu s přihlédnutím k úrovni dané skupiny dle uvážení lektora.
- Dodavatel se zavazuje obstarat pro výuku takové lektory, které považuje za kvalitní a kteří jsou dle jeho uvážení schopni výuku kvalitně vést.
- Dodavatel se zavazuje dodržovat maximální stanovený limit pro počet osob v kurzu a to dle specifikací každého jednotlivého kurzu, které jsou uvedeny na internetových stránkách dodavatele.
- Minimální počet osob v kurzu jsou 3, neurčí-li dodavatel jinak.
Čl. IX Reklamace
- Pokud je klient nespokojen s kvalitou výuky, je povinen dodavatele o této skutečnosti informovat písemně prostřednictvím reklamačního formuláře, který je na vyžádání dostupný v kanceláři dodavatele. Dodavatel obdržení reklamačního formuláře v elektronické podobě potvrdí nejpozději do 24 hodin.
- Dodavatel si vyhrazuje právo přezkoumat důvody reklamace a navrhnout objednateli náhradní řešení, např. v podobě umožnění přestupu do jiného kurzu, převodu kurzovného na další období, případně vrácení kurzovného objednateli (ve všech případech se jedná o navrácení adekvátní části kurzovného, tj. po odečtení částky za již uskutečněné lekce, resp. bloky).
- Dodavatel, respektive jím pověřený pracovník, se zavazuje rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu služby potřebná k odbornému posouzení vady (při nutnosti prověřit důvody uvedené v reklamačním formuláři např. v podobě distribuce dotazníků spokojenosti ostatním účastníkům kurzu, provedení hospitace v kurzu, konzultace s daným lektorem apod.).
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, tj. nejpozději do dvou týdnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se dodavatel s objednatelem nedohodne na delší lhůtě.
Čl. X Uznání reklamace
- Jako relevantní důvod reklamace nebudou uznány překážky vzniklé na straně objednatele.
Jedná se tak především o změnu časových možností, ztrátu důvodu k navštěvování kurzu s ohledem na změnu okolností, za nichž se objednatel přihlásil.
- Dodavatel není zodpovědný za neplnění povinností vyplývajících z objednávky, k nimž došlo následkem vyšší moci.
Čl. XI Porušení smlouvy, zrušení objednávky
- Objednateli zaniká nárok na vrácení kurzovného při překážkách vzniklých z jeho strany, které mu zabraňují v řádné docházce (změna časových možností objednatele či dalších okolností, za nichž se přihlásil do kurzu). Dodavateli v tomto případě nezaniká nárok na doplatek kurzovného v plné výši.
- V případě elektronického přihlášení do kurzu má objednatel právo objednávku zrušit bez uvedení důvodu do 7 dnů od odeslání objednávky. Po uplynutí této lhůty je objednávka považována za závaznou a vztahují se na ní stejné podmínky, jako by došlo k uzavření závazné přihlášky v jakékoliv provozovně dodavatele.
- Požadavky na změnu nebo zrušení objednávky musí objednatel podat vždy písemně, tj. emailem nebo vyplněním žádosti v zápisové kanceláři ateliéru. Žádost je považována za přijatou, pokud dodavatel písemně potvrdil její obdržení. Dodavatel se zavazuje přijetí potvrdit nejpozději do 24 hodin od obdržení.
- Storno podmínky: zruší-li přihlášený účastník umělecký kurz, pobytový plenér, lekci, apod., na něž je přihlášen, je povinen uhradit stornopoplatky:
a) 30 a více dní před začátkem kurzu………………..bez poplatku
b) 29 až 14 dní…………… storno poplatek 30% z ceny kurzu
c) 13 až 7 dní……………. storno poplatek 60% z ceny kurzu
d) 6 až 3 dní……………… storno poplatek 80% z ceny kurzu
e) 2 a méně dní…………. storno poplatek 100% z ceny kurzu
Rušíte-li účast na akci, pak je nutné předem informovat společnost Umělecké studio Ateliér 45, s.r.o. o této skutečnosti písemně e-mailem na adrese info@atelier45.cz. Storno podmínky jsou vázány na termín obdržení vaší zprávy. Zajistíte-li za sebe náhradníka (jiného účastníka), který nastoupí za Vás na kurz, nevztahuje se k této změně žádný storno poplatek.
Zaplacením kurzovného účastník kurzu potvrzuje svůj souhlas s výše uvedenými storno podmínkami.
Čl. XII Osobní údaje objednatele
- Objednatel dává odesláním nebo podpisem objednávky dodavateli k dispozici své osobní údaje: jméno, příjmení, e-mailovou adresu, telefonní číslo, případně rok narození a adresu.
- Objednatel podpisem nebo odesláním objednávky stvrzuje, že jím poskytnuté osobní údaje jsou přesné a pravdivé a souhlasí s jejich zpracováním a použitím pro účely kontaktování studentů dodavatele na dobu neurčitou.
- Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné a objednatel má právo přístupu k nim, má právo souhlas s jejich použitím kdykoliv odvolat a v případě porušení svých práv má právo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.
- Dodavatel se zavazuje nakládat s osobními údaji v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Čl. XIV Závěrečná ustanovení
- Pokud tyto obchodní podmínky nestanoví jinak, řídí se právními vztahy mezi smluvními stranami příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
2. Znění těchto obchodních podmínek je pro smluvní strany závazné. Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné ode dne 1. 4. 2017.